• start  » Było  » Wędrować każdy może

Napisany: 2015-10-12

Wędrować każdy może

Ze Szklarskiej Poręby do... Szklarskiej Poręby, przez Góry Izerskie i Karkonosze

Izerska aura: mgła, deszcz i piękne jesienne kolory (fot. Janusz Baranowski)

Po raz szósty, pod szyldem BOG-TUR wybraliśmy się na Międzynarodowy Rajd Górski Euroregionu Nysa KARKONOSZE 2015. Współorganizowany przez Polskie Towarzystwo Schronisk Młodzieżowych / o. Lubań, ma przybliżać turystom Zachodnie Sudety, umożliwiać zdobywanie odznak turystycznych, a także integrować mieszkańców Euroregionu NYSA.
Po zameldowaniu się na starcie 8 października 2015 r. w Szklarskiej Porębie, wraz z przewodnikami: M. Satołą i J. Sławińskim, wyruszyliśmy na szlak. Trasa powiodła nas ku stacji kolejowej "Szklarska Poręba Górna", przez Wysoki Kamień (1058 m n.p.m.), Zwalisko (1047 m n.p.m.), i Szklarską Drogą do Stacji Turystycznej ORLE - miejsca pierwszego noclegu. Powitaliśmy je z wielką ulgą - przez cały dzień padał deszcz. Jak to w "Izerach", gdzie deszcz potrafi padać dni czterdzieści i cztery (jak mawiał wieszcz). Byliśmy przemoczeni i zmarznięci. Trzeba nam było ciepłej kąpieli i gorącego posiłku.

Deszcz w wędrówce nie przeszkadzał - grunt to dobry humor i wyposażenie (fot. Janusz Baranowski)

Drugi dzień rajdu powitał nas mgłą. Niezrażeni aurą powędrowaliśmy czerwonym szlakiem na Przełęcz Szklarską. Opuściliśmy Góry Izerskie i weszliśmy na obszar Karkonoszy. Zielonym szlakiem przez Owcze Skały dotarliśmy do schroniska "Na Hali Szrenickiej". Po rozlokowaniu się w pokojach wybraliśmy się jeszcze na Szrenicę (1362 m n.p.m.). Niestety, kiedy dotarliśmy do schroniska "Szrenica", okazało się że chmura otulająca całą górę uniemożliwia podziwianie pięknych widoków stąd się rozciągających. Humory poprawiła nam nieco pyszna gorąca czekolada z rumem.

Ostatni dzień wędrówki powitał nas błękitnym niebem, więc czerwonym szlakiem wyruszyliśmy w wyśmienitych nastrojach. Przez schronisko "Kamieńczyk" i Krucze Skały, a stamtąd dotarliśmy na metę do DW "Rzemieślnik" w Szklarskiej Porębie.
Po wzmocnieniu się ciepłym bigosem, udaliśmy się na oficjalne zamknięcie rajdu przez komandora Henryka Sławińskiego.

Bardzo trafne było tegoroczne motto rajdu: Wędrować Każdy Może. Wędrowali ludzie z różnych stron świata, młodzi i starzy, a wszystkich nas połączyła wspólna pasja do turystyki.

Bogusława Pikulska-Baranowska

Widok na Wysoki Kamień - ostatniego dnia pogoda uśmiechnęła się do rajdowców (fot. Janusz Baranowski)

Henryk Sławiński - komandor XVII Rajdu Górskiego KARKONOSZE 2015 zamyka wydarzenie (fot. Janusz Baranowski)

Trasa wędrówki grupy BOG-TUR podczas rajdu KARKONOSZE 2015

DW Rzemieślnik → stacja kolejowa Sz. P. GÓRNA → Wysoki Kamień → Stacja Turystyczna ORLE → Gospoda Graniczna BOMBAJ → Schronisko NA HALI SZRENICKIEJ → Schronisko SZRENICA → Schronisko KAMIEŃCZYK → Krucze Skały → DW Rzemieślnik
Długość trasy: ~36 km;
Suma podejść: ~1550 m;
Suma spadków: ~1560 m;
Czas przejścia ~9 godz.

Karkonosze 2015 (źródło: Graphhopper Maps)

Tagi: · relacja z wędrówki · rajdy górskie · Szklarska Poręba

Linki: · Wschód Słońca na Szrenicy · Szlakiem współtwórcy PTTK · Podeszli do Stołu